Uwagi po roku obowiązywania zmiany sposobu wysyłania ofert drogą elektroniczną.
W dzisiejszych czasach w dobie szybkiego porozumiewania się na odległości za pomocą niezliczonych mediów przyspieszył się sposób i możliwość dotarcia do klientów i kontrahentów. Przedsiębiorcy wydają wiele pieniędzy na zdobycie baz danych, odpowiedniego oprogramowania oraz wiele uwagi poświęcają na przygotowanie ofert. Wysyłanie ofert drogą elektroniczną jest jednak obwarowane zakazami z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która ogranicza możliwości rozsyłania informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej. Obecnie od roku obowiązują nowe zasady wysyłania ofert e – mailowych, które zasadniczo zmieniły sposób wysyłania ofert handlowych droga elektroniczną. Należy teraz uważniej niż poprzednio rozsyłać oferty przyszłym kontrahentom.
Nowelizacja ustawy, weszła w życie 21 stycznia 2013 roku (Dz. U. z 2012 roku poz. 1445) Najważniejszą zmianą dokonaną w tej nowelizacji jest ograniczenie wynikające z zakazu kierowania niezamówionej oferty handlowej do osób fizycznych. W art. 10 ust. 1 dodano sformułowanie precyzujące jego zapisy i brzmi on teraz: „Zakazanejest przesyłanie niezamówionejinformacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.” Poza wyraźnym zakazem wysyłania ofert do osób fizycznych pozostaje nadal wiele wątpliwości co do zakresu zakazu.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami informacją handlową jest: „(…) każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi”.
Zapraszamy do zapoznania sie z całą zawartością publikacji w 13 numerze Magazynu Przedsiębiorcy.