Pomoc frankowiczom

Nasi eksperci

Daniel GatnerDaniel GatnerGabriel GatnerGabriel GatnerMirosław DykaMirosław Dyka
Pomoc frankowiczom czyli tym, którzy wzięli kredyt we frankach szwajcarskich i chcieliby odzyskać znaczną część środków. Uważasz, że nie wygrasz z Bankiem? Nic bardziej mylnego. Coraz więcej osób decyduje się na walkę o swoje należności i wygrywają spore kwoty. Przeczytaj jak wyglądają kolejne kroki w odzyskaniu pieniędzy od Banku.

Etap przedsądowy

Zanim sprawa trafi do sądu, kancelaria reprezentując Ciebie stara się porozumieć z Bankiem. Jest to tzw. etap przedsądowy na który składają się następujące czynności:

• Analiza umowy kredytowej pod kątem uznania jej za nieważną w całości lub występowania poszczególnych postanowień niedozwolonych;
  • Najczęściej z uwagi na upływ czasu jaki minął od daty zawarcia umowy, składany jest do sądu wniosek o zawezwanie do próby ugodowej aby przerwać bieg przedawnienia co daje dodatkowy czas na przygotowanie dokumentów potrzebnych w sądzie;
  • Złożenie reklamacji przez kancelarię w Twoim imieniu do Banku;
  • Po uzyskaniu odpowiedzi z Banku , składany jest wniosek o opinie do Rzecznika Finansowego;

Jeżeli etap przedsądowy zakończy się tym, że bank zgodzi się na proponowane przez kancelarię warunki, zawierana jest ugoda pozasądowa. W przeciwnym przypadku, sprawa trafia do sądu.

“10 lat to okres przedawnienia liczony dla każdej raty”

Proces w sądzie

Po skonstruowaniu przez kancelarię pozwu, sprawa kierowana jest do sądu, w mieście w którym siedzibę ma Bank w jakim wzięliśmy kredyt albo według uznania, oddział Banku gdzie podpisywaliśmy umowę. Ważnym zadaniem jest obliczenie wartości przedmiotu roszczenia, czyli kwoty jakiej zapłaty będziemy domagali się w sądzie.

Należy pamiętać, że termin przedawnienia w odniesieniu do umów kredytowych wynosi 10 lat ale jest liczony odrębnie dla każdej spłacanej raty. Oznacza to, że po upływie dziesięciu lat od zawarcia umowy kredytu, konsument w dalszym ciągu może wystąpić do sądu. Zatem nawet jeżeli zawarłeś umowę 11 lat temu, to pamiętaj, że nie przedawniła się całość roszczeń ale tylko najstarsze raty za okres 1 roku.

BEZPŁATNA ANALIZA UMOWY KREDYTU

Pomoc prawna frankowiczom

Odzyskanie pieniędzy od banków oraz minimum formalności to podstawowe założenia podczas świadczenia pomocy prawnej frankowiczom. Kancelaria zajmuje się całością procesu, od pierwszego pisma po reprezentację w sądzie. Ty spokojnie czekasz nie ponosząc żadnego ryzyka.

Skorzystaj z naszego doświadczenia, odzyskaliśmy już imponujące kwoty dla naszych klientów liczone wielokrotnie w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy złotych - kontakt.

Formularz kontaktowy

Wysyłając wiadomość z naszego formularza zgadzasz się by Gatner & Gatner Kancelaria Adwokacka. przetwarzała podane w formularzu kontaktowym dane osobowe, a w szczególności adres poczty elektronicznej w celu nawiązania lub ukształtowania stosunku prawnego w rozumieniu art. 18 ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 104). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania.