Pomoc frankowiczom

Nasi eksperci

Daniel GatnerDaniel GatnerGabriel GatnerGabriel GatnerMirosław DykaMirosław Dyka
Pomoc frankowiczom czyli tym, którzy wzięli kredyt we frankach szwajcarskich i chcieliby odzyskać znaczną część środków. Uważasz, że nie wygrasz z Bankiem? Nic bardziej mylnego. Coraz więcej osób decyduje się na walkę o swoje należności i wygrywają spore kwoty. Przeczytaj jak wyglądają kolejne kroki w odzyskaniu pieniędzy od Banku.

Etap przedsądowy

Zanim sprawa trafi do sądu, kancelaria reprezentując Ciebie stara się porozumieć z Bankiem. Jest to tzw. etap przedsądowy na który składają się następujące czynności:

• Analiza umowy kredytowej pod kątem uznania jej za nieważną w całości lub występowania poszczególnych postanowień niedozwolonych;
  • Najczęściej z uwagi na upływ czasu jaki minął od daty zawarcia umowy, składany jest do sądu wniosek o zawezwanie do próby ugodowej aby przerwać bieg przedawnienia co daje dodatkowy czas na przygotowanie dokumentów potrzebnych w sądzie;
  • Złożenie reklamacji przez kancelarię w Twoim imieniu do Banku;
  • Po uzyskaniu odpowiedzi z Banku , składany jest wniosek o opinie do Rzecznika Finansowego;

Jeżeli etap przedsądowy zakończy się tym, że bank zgodzi się na proponowane przez kancelarię warunki, zawierana jest ugoda pozasądowa. W przeciwnym przypadku, sprawa trafia do sądu.

“10 lat to okres przedawnienia liczony dla każdej raty”

Proces w sądzie

Po skonstruowaniu przez kancelarię pozwu, sprawa kierowana jest do sądu, w mieście w którym siedzibę ma Bank w jakim wzięliśmy kredyt albo według uznania, oddział Banku gdzie podpisywaliśmy umowę. Ważnym zadaniem jest obliczenie wartości przedmiotu roszczenia, czyli kwoty jakiej zapłaty będziemy domagali się w sądzie.

Należy pamiętać, że termin przedawnienia w odniesieniu do umów kredytowych wynosi 10 lat ale jest liczony odrębnie dla każdej spłacanej raty. Oznacza to, że po upływie dziesięciu lat od zawarcia umowy kredytu, konsument w dalszym ciągu może wystąpić do sądu. Zatem nawet jeżeli zawarłeś umowę 11 lat temu, to pamiętaj, że nie przedawniła się całość roszczeń ale tylko najstarsze raty za okres 1 roku.

BEZPŁATNA ANALIZA UMOWY KREDYTU

Pomoc prawna frankowiczom
Katowice, Bielsko-Biała

Odzyskanie pieniędzy od banków oraz minimum formalności to podstawowe założenia podczas świadczenia pomocy prawnej frankowiczom. Kancelaria zajmuje się całością procesu, od pierwszego pisma po reprezentację w sądzie. Ty spokojnie czekasz nie ponosząc żadnego ryzyka.

Skorzystaj z naszego doświadczenia, odzyskaliśmy już imponujące kwoty dla naszych klientów liczone wielokrotnie w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy złotych - kontakt.

Formularz kontaktowy

Wysyłając wiadomość z naszego formularza zgadzasz się by Gatner & Gatner Kancelaria Adwokacka. przetwarzała podane w formularzu kontaktowym dane osobowe, a w szczególności adres poczty elektronicznej w celu nawiązania lub ukształtowania stosunku prawnego w rozumieniu art. 18 ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 104). Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania.